Дирекция „Икономическа политика и бюджет”
Дирекция „Икономическа политика и бюджет” осъществява дейности в изпълнение на общинската политика в областта на публичните финанси, контрол за законосъобразно и целесъобразно разходване на публични средства, икономическите дейности, общинската собственост, земеделието и горите.
Дирекция „Икономическа политика и бюджет” включва следните отдели:
1. Отдел „Икономически дейности и бюджет“;
2. Отдел „Общинска собственост“;
3. Отдел „Разходване на средства и контрол“
Отдел „Общинска собственост”:
1. Води картотека и съхранява цялостната документация на общинските имоти на територията на общината и съставя актове за общинска собственост;
2. Отговаря за вписванията в следните регистри:
- Главен регистър на публичната общинска собственост;
- Главен регистър на частната общинска собственост;
- Публичен регистър за разпоредителните сделки;
- Публичен регистър за даренията;
- Регистър на пчелите и пчелните семейства в Община Ловеч.
3. Организира разработването на стратегия и годишни програми за придобиване, управление и разпореждане с общинска собственост, тяхното изпълнение и отчитане;
4. Изготвя анализи и предложения за ефективно използване на имотите общинска собственост;
5. Проучва, комплектова и изпраща в Областна администрация преписки за деактуване на имоти държавна собственост;
6. Издирва и актува безстопанствени имоти на територията на общината;
7. Отговаря за подаване на информация в дирекция „Местни приходи” за новопостроените или придобитите по друг начин имоти, като в 2-месечен срок подава данъчна декларация за облагане с годишен данък върху недвижимите имоти;
8. Отговаря за своевременното подаване на Актовете за общинска собственост в отдел „Счетоводен” за завеждане на новопридобитите имоти и преоценка на преактуваните имоти;
9. Отговаря за подаване на информация в дирекция „Местни приходи” за имотите общинска собственост, които ще се облагат с такса битови отпадъци, според количеството генериран отпадък;
10. Подготвя искания за безвъзмездно предоставяне на общината на имоти държавна собственост;
11. Отписва имотите, неправилно актувани като общинска собственост, както и тези основанието на които е отпаднало;
12. Съхранява и допълва картотеката и регистъра на решенията по реституционните претенции на гражданите, както и спомагателните регистри за имотите общинска собственост;
13. Изготвя справки и издава удостоверения по молби на физически и юридически лица за собствеността и ползването на имотите;
14. Извършва подготвителните действия във връзка с провеждане на процедурите по предоставяне на концесии върху обекти общинска собственост, съгласно Закона за концесиите;
15. Осъществява контрол по изпълнение на сключени концесионни договори в зависимост от спецификата им;
16. Предоставя в Националния концесионен регистър концесионните договори и електронните формуляри за разкриване на партиди за предоставените концесии;
17. Отговаря за цялостното съхраняване на документацията по предоставяне на концесиите и сключване на концесионните договори;
18. Организира дейностите за подготовка на процедури по отдаване под наем на общински нежилищни имоти: магазини, заведения, клубове и офиси, помещения за политически партии и синдикални организации, производствени помещения, терени за поставяне на преместваеми съоръжения и рекламно-информационни елементи, поземлени имоти. Извършва контрол по изпълнението на договорите;
19. Подготвя преписките и тръжните документи за провеждане на търгове и конкурси за отдаване под наем на общински имоти;
20. Изготвя анекси към договори и предизвестия за прекратяването на договори за наем на общински имоти;
21. Подготвя преписките за учредяване възмездно право на ползване върху общински имоти и изготвя заповедите и договорите, свързани с тях;
22. Изготвя предложение до Общински съвет за извършване на разпоредителни действия с имоти общинска собственост;
23. Организира провеждането на процедурите за отдаване под наем на общинско имущество;
24. Изготвя становища до ОЕСУТ относно преписки, касаещи имотите общинска собственост;
25. Извършва контрол по стопанисване на общински имоти, извършва проверки и изготвя констативни протоколи за състоянието им;
26. Подава информация на дирекция „Устройство на територията” за изготвяне на количествено-стойностни сметки за необходимите ремонтни дейности, с цел осигуряване на бюджетни средства за ремонта и поддръжката на общинските имоти;
27. Изготвя и организира дейностите за изпълнението на заповеди за изземване на общински нежилищни и жилищни имоти;
28. Организира процедурите за продажба на обекти общинска собственост в съответствие с разпоредбите на Закона за общинската собственост;
29. Организира дейността на Комисията за контрол на договорите за отстъпено право на строеж върху общинска земя и извършва проверки за установяване на фактическото състояние;
30. Анализира плащанията по договорите за наем на общински имоти;
31. Организира дейностите по управлението на горските територии общинска собственост;
32. Организира и участва в Местния консултативен съвет по опазване на горските територии-общинска собственост, дивеча и рибата и Общинската епизоотична комисия;
33. Оказва съдействие за провеждането и контрола на задължителните ветеринарни мероприятия в областта на животновъдството;
34. Организира дейностите по управлението на земеделските земи, съгласно Закона за собствеността и ползването на земеделските земи, Закона за общинската собственост и Наредбата за реда за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество в Община Ловеч. Извършва контрол при изпълнението на сключените договори;
35. Подготвя и изпълнява заповеди за изземване на земеделски земи, които се владеят без правно основание;
36. Организира подготовката на процедури за почистване на дерета, мери и пасища от храсти и дървета;
37. Подпомага работата на Общински съвет Ловеч по ЗПСК при подготовката на предложения за приватизация на общински обекти;
38. Организира провеждането на публични търгове и публично оповестени конкурси за приватизация на обекти общинска собственост и изготвя договори;
39. Осъществява дейности по следприватизационен контрол на реализирани приватизационни сделки;
40. Организира и контролира дейностите по законосъобразно и целесъобразно провеждане на жилищната политика;
41. Организира и контролира дейността по поддържането на актуални бази данни за картотекираните граждани с обосновани жилищни нужди и наематели на общински жилища;
42. Организира дейността на Комисията за жилищно настаняване;
43. Изготвя и внася предложение в Общински съвет за определяне вида, групите и броя общински жилища, съобразно потребностите в общината;
44. Подпомага дейността на Местната комисия за уреждане правата на граждани с многогодишни жилищно-спестовни влогове;
45. Отговаря за вписването в електронния регистър на Министерство на младежта и спорта на спортните обекти и съоръжения;