Община Ловеч с интернет-портал за отворени данни, онлайн регистър на земеделските земи и с виртуален ПОС терминал
- Информация, публикувана от Община Ловеч в Портал за отворени данни
В изпълнение на разпоредбите на Закона за достъп до обществена информация и Решение № 103 на Министерския съвет от 2015 г. е приет Списък от набори от данни по приоритетни области, които да се публикуват в отворен формат. Списъкът съдържа 119 набори от данни, като отварянето им и публикуването на платформата се извършва съгласно График на списъка с набори от данни по приоритетни области, които да се публикуват в отворен формат.
Порталът за отворени данни представлява единна, централна, публична уеб-базирана информационна система, която осигурява публикуването и управлението на информация за повторно използване в отворен, машинно-четим формат заедно със съответните метаданни. Платформата е изградена по начин, който позволява цялостното извличане на публикуваната информация или на части от нея.
Община Ловеч е регистрирана в Порталът за отворени данни и публикувала Регистър на земи – общинска собственост, като продължава работа по подготовка за публикуване на регистрите по график.
2. Онлайн регистър на земеделските земи – общинска собственост и стопанисвани от Община Ловеч
От 29.08.2016 г. на интернет страницата на Община Ловеч в Раздел „Е-услуги“ е наличен онлайн регистъра на земеделските земи.
Той е създаден изцяло за подпомагане и улесняване на всички желаещи да наемат и стопанисват общински земеделски площи и в помощ на кметовете и кметските наместници. Разработен е по достъпен начин, предоставящ възможност на потребителите да получат точна информация по определени критерии:
- Землище на територията на Община Ловеч
- Начин на трайно ползване;
- Масив;
- Номер на парцел;
- Визуализация.
Иновативна е визуализацията на земеделските имоти, като всеки един парцел с неговите граници се очертава върху сателитна снимка и се придобива пълна яснота по отношение на разположението в съответното землище.
Стартира обучение на служителите за работа с регистъра и въвеждане на данните за сключените договори.
- Откриване на виртуален ПОС терминал
Във връзка с прилагане на Закона за ограничаване на плащанията в брой, Община Ловеч стартира процедура по откриване на Виртуален ПОС терминал, който ще бъде достъпен на интернет страницата на общината. С него ще бъде осигурена възможност за приемане на плащания на местни данъци и такси с банкови карти на територията на страната.
- Комплексно административно обслужване
За подобряване на административното обслужване на гражданите и улесняването им при ползване различни видове услуги, Община Ловеч инициира среща с представители на Областна администрация, на която бяха обсъдени възможностите и видовете услуги, които биха могли да се изпълняват с подаване заявяване в едната администрация. Това би спестило на гражданите време и пренасочване от една администрация в друга. Подготвен е проект на споразумение между двете институции, като остава уточняване на сроковете в посока намаляване за изпълнение на административните услуги. Предвиждаме споразумението да бъде подписано и услугите да стартират през м. септември 2016 година.
5. Създаване на Комисия за обществен ред и сигурност в Община Ловеч
В изпълнение на приетия План за превенция на престъпността за периода 2016-2018 г. на Област Ловеч, приоритет „Изграждане на устойчиви партньорства за превенция на престъпността между органите на държавната власт, неправителствените организации, бизнеса и гражданското общество“, с моя заповед № 1424/30.08.2016 г. от днес в Община Ловеч се създава Комисия за обществен ред и сигурност (КОРС) като консултативен орган към кмета на общината и за институционализиране на съвместната дейност на органите на местното самоуправление, неправителствените организации, териториалните структури на МВР и други държавни структури и институции, както и представители на частния сектор, имащи отношение към опазване на обществения ред и повишаване сигурността на гражданите на територията на Община Ловеч.
В срок до 10.09.2016 г. комисията ще изготви проект на правила за работа и ще планира дейностите в изпълнение на целите и приоритетите на План за превенция на престъпността за периода 2016-2018 г. на Област Ловеч.
Комисията за обществен ред и сигурност в Община Ловеч ще работи в тясно сътрудничество с Постоянната комисия по обществен ред, сигурност и безопасност на движението на Общински съвет – Ловеч, като при възникнала необходимост, за участие в работата на комисията могат да бъдат привличани компетентни лица като експерти или консултанти.