Обявление
О Б Я В Л Е Н И Е
ЗА ПРОВЕЖДАНЕ НА КОНКУРСНА ПРОЦЕДУРА ЗА ИЗБОР НА НАЧАЛНИК ЕКИП И СОЦИАЛНИ РАБОТНИЦИ ЗА СФОРМИРАНЕ НА ОБЛАСТЕН ЕКИП ПО ПРИЕМНА ГРИЖА
На основание чл. 44, ал.2 от Закона за местното самоуправление и местната администрация, чл. 90 и чл. 91 от Кодекса на труда, във връзка с процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG05M9OP001-2.003 „Приеми ме 2015“ по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020 г., Анекс № BG03-ПС01-0009 от 01.09.2016 г. към сключено партньорско споразумение BG03-ПС01-68/11.12.2015 г. между Община Ловеч и Агенция за социално подпомагане за изпълнение на Проект BG05M9OP001-2.002-0132-C01 „Приеми ме 2015”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд и Заповед № 1486/16.09.2016 г. на Кмета на Община Ловеч.
Община Ловеч обявява конкурс за:
Началник екип - 1 /една/ щатна бройка – Община Ловеч;
Социален работник – 1,5 /една и половина/ щатна бройка – Община Ловеч с обхват на работата Община Ловеч и Община Троян;
Социален работник - 2 /две/ щатни бройки – Община Тетевен - изнесено работно място с обхват на работа Община Тетевен, Община Луковит и Община Ябланица.
- Минимални изисквания за заемане на длъжностите:
- Минимални изисквания за заемане на длъжността “Социален работник”
- Образователна степен: „Средно образование“;
- Професионална квалификация: Хуманитарна;
- Професионален опит: доказан професионален опит в дейности по закрила на детето не по-малко от 3 (три) години;
- Опит при изпълнение на проекти – предимство.
- Минимални изисквания за заемане на длъжността “Началник екип”:
- Образователно-квалификационна степен: „Бакалавър“;
- Професионална квалификация: Хуманитарна;
- Професионален опит: доказан професионален опит в дейности по закрила на детето не по-малко от 3 (три) години;
- Опит при изпълнение на проекти – предимство;
- Опит при ръководене на екип – предимство.
- Умения и компетентности за заемане на длъжностите:
- Умения и компетентности за заемане на длъжността “Социален работник”:
- Да умее да работи самостоятелно и в екип;
- Да умее да планира, да е комуникативен и инициативен;
- Да предлага решения на възникнали проблеми;
- Обективност на преценката;
- Да познава и прилага законодателството, свързано със социалната услуга “Приемна грижа”;
- Да познава спецификата на работата, изискванията за информиране и публичност на Оперативна програма ”Развитие на човешките ресурси”;
- Да познава и прилага реда и начина за отчитане на проектните дейности, свързани с пряката му работа;
- Компютърни умения - Microsoft Word, Microsoft Excel, Internet.
- Умения и компетентности за заемане на длъжността “Началник екип”:
- Умения за организиране и координиране на процеси
- Аналитични умения
- Ръководни умения
- Да умее да работи самостоятелно и в екип;
- Да умее да планира, да е комуникативен и инициативен;
- Да предлага решения на проблемите;
- Обективност на преценката;
- Да познава и прилага законодателството, свързано със социалната услуга “Приемна грижа”;
- Да познава спецификата на работата, изискванията за информиране и публичност на Оперативна програма ”Развитие на човешките ресурси”;
- Да познава и прилага реда и начина за отчитане на проектните дейности, свързани с пряката му работа;
- Компютърни умения - Microsoft Word, Microsoft Excel, Internet.
- Характер на работа
- Основни функции на длъжността “Социален работник”:
- 1 Познава и прилага нормативната уредба в сферата на закрила на детето, свързана със социалната услуга „Приемна грижа” на територията на общините Ловеч, Троян, Тетевен, Луковит и Ябланица, а именно:
- Информира обществеността;
- Набира кандидати за приемни семейства;
- Извършва предварителен подбор на кандидатите;
- Провежда обучение, като част от процеса на оценяване на кандидатите;
- Изготвя оценка на кандидатите;
- Изготвя социален доклад за годността на кандидатите, който се предоставя на Комисия по приемна грижа за утвърждаване/отхвърляне;
- Участва в процеса на опознаване между децата и приемните семейства;
- Провежда групови супервизии на приемните семейства;
- Участва в планирането, организацията и провеждането на обучения и индивидуални супервизии на приемните семейства;
- Осигурява наблюдението и подкрепата на приемните семейства;
- Информира началник екипа, относно необходимост от допълнителни услуги и подкрепа на приемните семейства и настанените деца;
- Изготвя годишен доклад за преглед на утвърдено приемно семейство.
- 2. Съвместно с водещия социален работник от ОЗД и приемното семейство разработва план за грижа на настаненото дете.
- 3. Осигурява подкрепа на приемното семейство.
- 4. Ежемесечно проследява развитието на дете, настанено в приемно семейство и удовлетворяването на неговите специални/специфични потребности, в зависимост от възрастта и степента му на развитие, което отразява в информационната карта за проследяване развитието на дете, настанено в приемно семейство.
- 5. Извършва индивидуални, семейни и групови консултации на приемните семейства, в зависимост от техните потребности.
- 6. Работи в тясно сътрудничество с отделите „Закрила на детето” към Дирекциите „Социално подпомагане”.
- 7. Поддържа връзка с други организации и институции, с цел разрешаване на проблемите и осигуряване потребностите на приемните семейства и децата настанени в приемни семейства.
- 8. Изпълнява в срок всички заложени дейности, съобразно план-графика на дейностите на проекта.
- 9. Отговаря за правилното и своевременно водене и съхраняване на цялата документация по случаите, за които отговаря, съгласно действащото законодателство.
- 10. Участва в организираните обучения и супервизии за областния екип за приемна грижа и за експерти от ОЗД и Комисията по приемна грижа.
- 11. Участва при провеждане на екипни срещи.
- 12. Спазва професионалната етика и не допуска разпространяване на лична информация за потребителите, станала му известна при или по повод изпълнение на служебните си задължения, която би довела до нарушаване правата или интересите им.
- 13. Познава и спазва етичните норми за социална работа с деца и семейства.
- 14. Отчита своята работа пред началника на ОЕПГ, съгласно проектните изисквания, в т.ч. участва в изготвянето на информации, статистически данни и документи за текущия мониторинг на индикаторите и дейностите, както и за междинно/окончателно искане за плащане.
- Основни функции на длъжността “Началник екип”:
- 1. Познава и прилага нормативната уредба в сферата на закрила на детето, свързана със социалната услуга „Приемна грижа”.
- 2. Отговаря за изпълнението на указания, свързани с пряката работа на ОЕПГ по конкретни случаи, дадени от Ръководителя на проекта.
- 3. Организира, координира и осъществява контрол на всички дейности, свързани с предоставяне на социалната услуга „Приемна грижа” на територията на областта, а именно:
- Информиране на обществеността;
- Набиране на кандидати за приемни семейства;
- Извършване на предварителен подбор на кандидатите;
- Провеждане на обучение, като част от процеса на оценяване на кандидатите;
- Изготвяне оценка на кандидатите;
- Съгласува изготвения социален доклад за годността на кандидатите, предназначен за предоставянето му на Комисия по приемна грижа;
- Организира провеждането на групови супервизии на приемните семейства;
- Участва в планирането и организацията за провеждане на обучения и индивидуални супервизии на приемните семейства;
- Съдейства за предоставянето на допълнителни услуги и подкрепа на приемните семейства и настанените деца;
- Съгласува годишен доклад за преглед на утвърдените приемни семейства.
- 4. Контролира дейността на социалните работници от ОЕПГ, свързана с ежемесечното проследяване на развитието на децата, настанени в приемни семейства и удовлетворяването на техните специални/специфични потребности.
- 5. Проследява провеждането на индивидуални, семейни и групови консултации на приемните семейства, в зависимост от техните потребности, от страна на социалните работници от ОЕПГ.
- 6. Работи в тясно сътрудничество с отделите „Закрила на детето” към Дирекциите „Социално подпомагане”.
- 7. Поддържа връзка с други организации и институции, с цел разрешаване на проблемите, свързани с потребностите на приемните семейства и децата настанени в приемни семейства.
- 8. Съблюдава изпълнението в срок на всички заложени дейности, съобразно план- графика на дейностите на Проекта.
- 9. Контролира за правилното и своевременно водене и съхраняване на цялата документация по случаите, за които отговаря ОЕПГ, съгласно действащото законодателство.
- 10. Участва в планирането и организирането на обучения и супервизии за ОЕПГ и експерти от ОЗД и РДСП.
- 11. Участва в организираните обучения и супервизии за ОЕПГ и за експерти от ОЗД и РДСП.
Инициира и участва при провеждане на екипни срещи.
- 12. Мониторира работата на областния екип по приемна грижа и контролира спазването на методиките и процедурите за работа.
- 13. Спазва професионалната етика и не разпространява лична информация за потребителите, станала му известна при или по повод изпълнение на служебните си задължения, която би довела до нарушаване правата или интересите им.
- 14. Познава и спазва етичните норми за социална работа с деца и семейства.
- 15. Отчита своята и работата на социалните работници от ОЕПГ, съгласно проектните изисквания, в т.ч. предоставя на областния екип за управление на проекта (ОЕУП): информация, статистически данни и документи за текущия мониторинг на индикаторите и дейностите, както и за междинно/окончателно искане за плащане.
- Начин на провеждане на конкурса:
- Конкурсът се провежда на два етапа:
- 1. Допускане до конкурс - проверка за съответствието на представените документи с обявените изисквания.
- 2. Провеждане на интервю с допуснатите кандидати.
- Всяко постъпило заявление за участие в конкурса в рамките на обявения срок се разглежда от Комисия, сформирана със Заповед на Кмета на община Ловеч, в която e включен представител на ДСП – Ловеч.
- До участие в конкурса не се допускат лица, които не са представили всички необходими документи в срок или представените документи не удостоверяват изпълнението на изискванията.
- На недопуснатите кандидати се съобщават писмено съображенията за отказа. В 7-дневен срок от съобщението те могат да направят възражение пред Кмета на общината, който в 3-дневен срок от получаване на възражението решава въпроса окончателно.
- На допуснатите кандидати се съобщават писмено датата, часът на започване и мястото за провеждане на интервюто.
- Конкурсната комисия провежда конкурса по обявения начин. Тя оценява професионалната подготовка и другите качества на кандидатите, необходими за заемането на длъжностите, и класира само успешно издържалите конкурса. За проведения конкурс се съставя протокол.
- Резултатът от конкурса се съобщава на участвалите в него лица в 3-дневен срок от провеждането му.
- Необходими документи за участие в конкурса:
- Заявление за участие конкурс за съответната длъжност /по образец/; (изтегли от тук)
- Автобиография /по образец/; (изтегли от тук)
- Копие на документ за самоличност;
- Копие от документи за придобита образователна степен, допълнителни квалификации.
- Копие от документи, удостоверяващи продължителността на професионалния опит;
- Декларация по Закона за личните данни /по образец/; (изтегли от тук)
- Място на изпълнение на длъжностите:
- Началник екип - 1 /една/ щатна бройка – Община Ловеч;
- Социален работник – 1,5 /една и половина/ щатна бройка – Община Ловеч с обхват на работата Община Ловеч и Община Троян;
- Социален работник - 2 /две/ щатни бройки – Община Тетевен - изнесено работно място с обхват на работа Община Тетевен, Община Луковит и Община Ябланица.
- Място и срок за подаване на документите
Документите на кандидатите следва да се подават лично или чрез пълномощник в стая 312А на Община Ловеч, или по куриер /валидна е датата на получаване/ в деловодството на Община Ловеч, ул. „Търговска“ № 22, за Конкурс за длъжността „Социален работник“ и/или „Началник екип“ по Проект BG05M9OP001-2.003-0001-C01 „Приеми ме 2015“ в срок от 19 септември 2016 г. до 17.00 часа на 19 октомври 2016 г. включително.
Допълнителна информация във връзка с конкурса и образци могат да бъдат получени на телефон 068/688 367 и 068/688 236, на сайта на Община Ловеч http://www.lovech.bg/ и в стая 312А на Общинска администрация.
Проект „Приеми ме 2015“ - BG05M9OP001-2.003-0001-C01, финансиран от Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.